Saturday, July 6, 2013

PEOLEO

 Olin unistanud peoleo nägemisest ja oli uskumus, et meie kodukandis ta ei toimeta. Hea sõber kord ütles, et temal küll kodu juures ikka enne vihma käristab. Möödunud aastal hakkasin siis kuulama ja ootama seda käristamist. Lõpuks taipasin, milline see hääl on. Selgus ka, et ta vilistab väga selgelt ja ilusti. Hakkasin järgi vilistama ning isalind  näitas end männi oksal. Oi kui ilus ta oli nagu papagoi! Aga hiljem foto jaoks teda ei leidnud.

 Sel aastal kogusin kannatust ja püsisin paigal pikemat aega ja kätte ta sain! Ja mõlemad! Kahjuks mu kaamera neid lähemale ei toonud. Aga hea seegi!



6 comments:

  1. Tore, et see kaua oodatud kohtumine teoks sai ja et seda sündmust ka teistega jagad. Aga Sul on seal nii palju suliseid sõpru, et mis arvad kui Sa juba suvel saadaksid jõuluvana poole soovikirja teele. Võib-olla siis ta teaks, et kingikotti on eriti oodatud linnupildistamiseks sobilik objektiiv või koguni päris uus kaamera. Sa oled oma meeleolukate linnuseeriatega juba tõestanud, et kallis asi kapi otsa tolmuma ei jääks. Linnu- ja lillerohket suve!

    ReplyDelete
  2. Tore tõesti, et kannatlikkus sihile viis. Ma olen seda ilusat linnukest küll palju kordi näinud, aga mitte kunagi pole olnud fotokat käepärast. Tiil on õigus, Sa vajad paremat aparaati, äkki päkapikud juba liiguvad kuskil

    ReplyDelete
  3. Mul on ka see linnuhaigus, vahel istun katusealuses ja jälgin, kes veesilmas joomas käib, kes sealt putukaid püüab ja kes tõsisemaid veeprotseduure, soputamist ja raputamist ette võtab. Pilt peaaegu sama rahustav kui akvaariumi ees. Eelmisel aastal oli meil rääk otse aia taga, aga teda ma väga lähedalt ei näinudki. Peoleod ei olegi näinud.

    ReplyDelete
  4. Lapsena olen peoleod näinud. Vanaisa narris üsna samamoodi, vilistas muudkui vastu ja lind lendas lõpuks tigeda kädinaga üle õue, ise kollane kui saialill. Ka näidati mulle peoleo pesa, mis oli kui poleeritud puust tehtud (ilmselt süljega kinnitatud pesamaterjal) ja seest ideaalselt ümmarguse õõnsusega. Kuna ma ise sealt peoleod välja lendamas ei näinud, siis pole 100% kindel, et just see oli see, kuid pesa teostus jättis sügava mulje. Seninähtud linnupesad olid põimitud samblast, okstest, heinast ja lagunesid kergelt kuid see oli kui puust.

    ReplyDelete